[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Ważne jest, że wartopokusić się, by wprowadzić RPG na survivalowe drogi pasują do siebie jak ulał.Ot, wyobrazcie sobie, że nie idziecie wcale z plecakiem na Znieżkę, ale jest to waszawyprawa łupieżcza na wraży zamek warowny.W dodatku, choć idziecie jedną grupą,tworzycie naprawdę dwie konkurencyjne grupy i jest z wami kilku niezdecydowanych.Działając wspólnie będziecie mieli przewagę nad obrońcami warowni.Gdy zwy-ciężycie, do podziału będzie sporo skarbów, lecz lepiej by było, aby przypadło ono&mniejszej liczbie zwycięzców.Takie jest zbójeckie prawo, prawda łapserdaki?No, a co z niezdecydowanymi?45Najwspanialszym wzorcem literackim mogą być książki J.R.R.Tolkiena, A.Sapkowskiegolub podręcznik do gier RPG Warhammer " i jemu podobne.121Survival po polskuZabawy-ćwiczeniaPodczas wędrowania możecie bawić się również.Nie podaję wam mnóstwa pomy-słów na typowe gry towarzyskie, ale tylko kilka zabaw-ćwiczeń, które są w miaręabsorbujące i znakomicie wypełniają czas, a prócz tego dają poczucie, że człowiektrenuje.One dadzą wam, być może, natchnienie do tworzenia własnych zabaw:1.Boss 46 znajduje się jest na wzgórzu, nie ukrywa się; należy do niego podejść tak,by nie zostać dostrzeżonym; kierujący podejściem obserwuje Bossa i steruje podcho-dzącymi; wersje:zamiast Bossa można ustawić grupkę wartownikówobserwacja Bossa przez lornetę lub przy pomocy czujeksterowanie może być przy pomocy gwizdka, znaków rękami lub chorą-giewkami, światłem, CB-radiem2.Grupa A wędruje do wyznaczonego punktu; grupa B obserwuje działania grupyA (nie znając celu); obie grupy sporządzają opis trasy; pózniejsze porównanie opisówpod kątem dokładności; wersje:grupa A jest niewidoczna dla grupy B i opisuje drogę przez CB-radiow grupie B jest Boss znający cel marszu; grupa A stara się zgubić grupę Bprzez stosowanie forteli3.Indywidualne ćwiczenie miejskie (ale niekoniecznie miejskie): Boss umawia sięz grupą A w określonym miejscu; członkowie grupy są zobowiązani dotrzeć do niegow określonym czasie, gubiąc po drodze śledzących ich członków grupy B; punkty dlatych, którzy doszli sami spośród członków grupy A oraz dla wszystkich z grupy B,którzy odnalezli Bossa chociaż nie znali jego miejsca pobytu.UWAGA: zakaz poru-szania się środkami lokomocji oraz wykorzystywania ruchu ulicznego jako prze-szkody dla przeciwnika!4.Obliczenia czasu przejścia: obliczyć czas przejścia 1 km; przejść 3 (5, 8, itd.) kmkierując się czasem marszu (wszystko sprawdzić!); wersje:działania bez zegarkakażdy wykonuje zadanie indywidualnie5.Grupa A wyrusza z wyprzedzeniem ok.20 min.i chowa się przy trasie wyko-rzystując znane sposoby maskowania; grupa B z marszu odszukuje wszystkich scho-wanych6.Przeprawa przez rzekę; grupa A dokonuje jej tak, by śledząca to grupa B niedoliczyła się ilości osób, które znalazły się na drugim brzegu7.Nocne, wzajemne podchodzenia obozu przez grupy A i B; ćwiczenie różnegolokowania wartowników i ich maskowania; ćwiczenie forteli mylących8.Wspinanie się na drzewo do określonej wysokości na czas; druga wersja bezzegarka, ale w jak najmniejszej liczbie podzwignięć się w górę9.Na podstawie poetyckich opisów (każdy inny, lecz prawdziwy) kilka grup maza zadanie odszukanie zakopanego skarbu ; np.: idziesz drogą ku Królowej Zniegu (napółnoc) koło niedzwiedziego smakołyku skręć w lewo (w sadzie stoją ule), miń dwóchpotężnych samotników (rosną dwa dęby)&10.Wyścigi-tor przeszkód; pojedyncze osoby lub pary (większe grupy) pokonująwyznaczony dystans wykonując po drodze takie same zadania survivalowe na czas46 Bossem my nazywamy prowadzącego ćwiczenia, szefa obozu, instruktora, a zarazemneutralnego członka gier, który jednocześnie sędziuje.122Przygotowania i treningi11.Rudyard Kipling opisał jedną z najbardziej popularnych skautowskich gierw swojej powieści Kim.Gra nazywa się także kim od głównego bohatera, małegochłopca, który musiał zostać& szpiegiem i służy wyrabianiu spostrzegawczości.Jejzasada jest prosta: po przyjrzeniu się rozłożonym na ziemi przedmiotom należyokreślić, który z nich zniknął, gdy już wszystko zostało pomieszane, gdyśmy tego niewidzieli.12
[ Pobierz całość w formacie PDF ]