[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Klienci podejmowali niekorzystne dla siebie decyzje ufając, że przedstawiciele firmy chlubiącej się kodeksem mają zawsze na względzie dobro klienta.Firma Xerox obok nowego kodeksu posiadała utrwaloną kulturę, w której mieścił się finansowy system motywujący skłaniający sprzedawców do osiągania jak najwyższej sprzedaży.Troska o klienta podkreślana w kodeksie przegrała z dążeniem do maksymalizacji zysku.Przypadek firmy Xerox pokazuje, że sam kodeks nie może zmienić funkcjonowania firmy.Być może jak pisze „RZECZPOSPOLITA ”: „ W Polsce kierownictwa spółek rzadko odczuwają potrzebę skodyfikowania na piśmie zasad , które obowiązywałyby ich pracowników wobec akcjonariuszy i klientów orazwobec siebie samych.A szkoda , gdyż ugruntowanie postaw etycznych sprzyja długofalowemu rozwojowi firmy (.) ”Wprowadzenie kodeksu etycznego to kilkumiesięczna praca całego zespołu.Nie jest to proces łatwy ale niesie za sobą wiele pozytywnych cech.Dla podkreślenia chciałbym przedstawić Kodeks Etyczny pewnej firmy w prostej postaci , który zilustruje treść tej pracy : KODEKS ETYCZNYlDobro Klienta jest dla nas najważniejsze.llNaszym celem jest dostarczanie porad, rozwiązań i informacji które wnoszą istotne nowe elementy.llNasze zalecenia są oparte o doświadczenie i profesjonalizm osiągniętymi solidną pracą.llNie będziemy przyjmować zleceń, z których nie będziemy w stanie się wywiązać lub też które nie przyniosą wymiernych korzyści naszym klientom.llZawsze dokładnie słuchamy klientów.Przed przyjęciem zlecenia, ściśle współpracujemy z klientem w celu dokładnego zrozumienia jego problemów i potrzeb.llWidzimy problemy z twojej perspektywy - a korzystając z naszych doświadczeń jednocześnie wnosimy nowy, świeży pogląd.llBędziemy elastyczni w naszym podejściu do zagadnienia.Do każdego zlecenia będziemy podchodzić indywidualnie.llNasze zalecenia będą bezstronne i obiektywne.Będziemy apolityczni.llBędziemy dążyli do odkrywania prawdy.Będziemy opierać nasze zalecenia na rozważnym gromadzeniu faktów.Na tyle, ile to będzie możliwe w ramach zleconego zakresu zadań będziemy udowadniać nasze zalecenia.llBędziemy strzec poufności wszystkich informacji pochodzących od klienta.llNie będziemy świadczyć usług dla dwu lub więcej konkurujących ze sobą klientów bez uzyskania pozwolenia od wszystkich stron.llNie będziemy szukać żadnych finansowych dochodów lub jakichkolwiek innych korzyści w oparciu o wewnętrzne informacje.llBędziemy twoim zaufanym partnerem.l  Kończąc, chciałbym się podzielić myślą :SZACUEK DLA ETYKI W BIZNESIE I ZARZĄDZANIU JESZCZE NIKOMU NIE ZASZKODZIŁ , ZAŚ NIEKTÓRYM MENEDŻEROM POZWOLIŁ USPRAWNIĆ PRACĘ I OSIĄGNĄĆ SUKCES - CZEGO WSZYSTKIM ŻYCZĘ.A kiedy możemy mówić, że system wynagrodzeń jest efektywny?Otóż wtedy, gdy:wspiera proces osiągania strategicznych celów firmy;dostarcza gratyfikacji za pracę, postrzeganych przez pracowników w danym kontekście jako maksymalnie atrakcyjne, przy jednoczesnym zachowaniu optymalnego poziomu kosztów - maksymalny efekt przy wykorzystaniu dostępnych zasobów;powoduje, że pracownicy koncentrują uwagi i wysiłek na działaniach pożądanych z punktu widzenia firmy i zwiększających wynik ekonomiczny;jest spójny z kulturą organizacyjną firmy;dostrzega i gratyfikuje zarówno indywidualny jak i zespołowy wkład pracowników;pozwala pracownikom wpływać na wysokość własnego wynagrodzenia poprzez jakość świadczonej pracy;wykorzystuje wymierne, zrozumiałe i obiektywne wskaźniki określające wysokość wynagrodzenia;opiera się na systemie pomiaru wyników pracy, stałym monitorowaniu postępów pracowników i efektywnym systemie komunikacji wewnętrznej.4 [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • sp2wlawowo.keep.pl