[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Czego chcesz, Psztycki?!!”Psztycki:„Druhu zastępowy, myśmy w szkole już słyszeli referat o ochronie przyrody”Zastępowy:„Nie szkodzi! Zresztą, to nie jest referat, tylko gawęda!”97.TEMAT: „ZBIÓRKA O MODZIE”Cele: Zbiórka jest formą zaliczenia części wymagań na sprawność Modelki.Założenia: Drużyna zrzesza dziewczęta z klas IV - VII, młoda, ale działa zastępami.lPiosenka „Retro rajd” czas:3min.llGawęda.Moda jako czynnik nieodłączny kobiecie od wieków - sposób wyrażania nastrojów i poglądów.czas:4min.llZabawa ruchowa.Szukanie rozwieszonych po harcówce karteczek, na których znajdują się zaszyfrowane nazwiska projektantów mody.Każdy na własną rękę szuka i próbuje odgadnąć (odszyfrować) jak najwięcej tych nazwisk.Dla najlepszej harcerki symboliczna nagroda np.w postaci pisma o modzie.czas:10min.llPiosenka pt.„Ballada o dziewczynie, która piła gorące mleko”.czas:5min.llJak kształtowała się moda na przestrzeni wieków? Zastępy otrzymują rysunki z wizerunkami ubrań z różnych czasów i próbują odgadnąć epokę, z której pochodzą.Próbują określić też, jak chodzili wtedy ubrani mężczyźni, jakie materiały królowały, jak ubrani byli: zamożni a jak biedni ludzie.czas:12min.llPokaz mody zastępów.Każdy zastęp prezentuje przy muzyce (najlepiej tej, przy której urządzane są prawdziwe pokazy) na specjalnym „wybiegu” stroje, w które przebrane są jego członkinie.Każda harcerka jest modelką (modelka ma przypięty do swojego stroju identyfikator, który później zabierany jest przez organizatora pokazu - drużynową.W ten sposób sprawdzenie obecności.) Pokaz przerywany jest pląsami dla publiczności, jeśli dany zastęp prezentuje się zbyt długo.czas:25min.llZabawa ruchowa.Harcerki mają przygotowane (każda dla siebie) zestaw ubrań zimowych tj.czapkę, szalik, rękawiczki i oczywiście kurtkę zimową.Na tle podkładu muzycznego harcerki chodzą po harcówce.W momencie gdy drużynowa krzyczy: „zima” wszystkie mają za zadanie jak najszybciej ubrać się w te ciepłe rzeczy (ważne by były dokładnie zapięte, by szalik był zawiązany itd.).Na hasło lato harcerki jak najszybciej muszą się z tych ciepłych rzeczy rozebrać.Harcerka która zrobi to najwolniej odpada.czas:5min.llWizyta w sklepie z konfekcją damską.Każdy zastęp urządza sklep, do którego przychodzi klient chcący kupić szałową kreację dla swojej narzeczonej na specjalną okazję (dla każdego zastępu okazja może być inna).Zastępy przebierają jedną osobę spośród siebie w kreację, którą chcą sprzedać.Tutaj sprawdzenie zadania międzyzbiórkowego.Zastępy miały przynieść odpowiednią ilość garderoby i materiału oraz wieszaki na wyposażenie sklepu.Podczas pokazu kreacji zastęp (raczej jedna osoba z zastępu) zachwala towar max w 20 słowach.czas:20min.llZastęp który chciał sprzedać najładniejszy towar (decydują wszystkie harcerki) otrzymuje tytuł „sklepu wzorcowego.czas:4min.llZadanie międzyzbiórkowe.Dowiedzieć się czy w Łodzi organizowane są pokazy mody, a jeśli tak to gdzie i kiedy.czas:1min.llPiosenka pt.„Retro rajd” - powtórzenie.czas:3min.lłącznie czas:88min.98.TEMAT: „WIOSENNE PORZĄDKI ?”Cele: Wpojenie harcerzom tego co jest prawdziwym skarbem na świecie - czy są to kamienie szlachetne i złoto, czy raczej to, jacy jesteśmy, jak postępujemy, czy gotowi jesteśmy iść innym z pomocą.Nauka znaków topograficznych, posługiwania się busolą i mapą.Założenia: Drużyna męska, zrzeszająca chłopców młodszych (raczej z klas IV-VI).Chłopcy znają się słabo, ale już są pogrupowani w zastępy.Zbiórka odbywa się na wiosnę.lRozpoczęcie zbiórki piosenką na dobry początek pt.„Harcerski posag”.czas:3min.llWprowadzenie w temat, a właściwie informacja, iż nadszedł czas wiosennych porządków w harcówce.Podział zadań na poszczególne zastępy.Przystąpienie do pracy.czas:3min.llDziwne znalezisko.Jeden z zastępów (z przybocznym) odnajduje w kącie harcówki pod stertą kartonów starą walizkę.Narada i komisyjne otwarcie walizki.(Walizka jest mocno związana sznurkiem - harcerze powinni mieć spore trudności z jej otwarciem.Należy zwrócić uwagę, że tak mógł zawiązać walizkę tylko fachowiec z dziedziny „węzłologii”, a więc jakiś harcerz.Ważne jest także, by walizka była jak najstarsza - im bardziej zepsuta tym lepiej.) czas:5min.llPrzeglądanie zawartości walizki.Znajduje się tam: stara mapa, stary plan Łodzi, stara książka (koniecznie sprzed 1939 r.- tytuł dowolny), lupa (dla spotęgowania nastroju tajemniczości), stara busola.czas:5min.llDokładne oglądanie mapy i planu - próba porównania miejsc.czas:5min.llTajemnicze znaki.Każdy przepisuje na swoją karteczkę znaki odczytane ze znalezionych planów.Próba odszyfrowania.czas:6min.llNauka szyfru książkowego.(Polega on na tym, że szyfrujący podaje: nr strony w książce, następnie nr wiersza od góry, dalej nr litery od lewej - w ten sposób odbierający depeszę i wiedzący o jaką książkę chodzi - tj.tytuł i rok wydania, jest w stanie rozszyfrować depeszę).czas:6min [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • sp2wlawowo.keep.pl