[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.lWeryfikacja misji i celówlObecna misja firmy odnosi się przede wszystkim do zaspokojenia potrzeb rynku budowlanego.Najważniejszymi celami jakie firma postanowiła osiągnąć są: osiągnięcie 3% udziału w rynku do 2005 roku, poszerzenie zasięgu działalności, szersze rozpowszechnianie marki i wizerunku firmy oraz osiągnięcie silnej pozycji na rynku w stosunku do konkurencji.Dzięki ciągłej kontroli sytuacji na rynku firma jest liderem wśród firm budowlanych i powinna nim pozostać przez najbliższe lata oferując wysokiej jakości usługi i osiągając wysokie zyski.lWybór strategii z argumentacją wyborulW ramach strategii konserwatywnej firma powinna podjąć działania w obszarze:lselekcji produktówllsegmentacji rynkullulepszania produktówllwchodzenia z produktami na nowe rynkilPowyższe działania Xx Xx zamierza realizować poprzez wybór następujących strategii:1) Strategia penetracji rynkuPozwoli ona pogłębić posiadaną już pozycję na rynku w obrębie tych samych działań.W niektórych okresach jednak dla „nabrania oddechu” zastosować należy strategię fortyfikacji czyli obronę przed naporem konkurencji.Przedsiębiorstwo dążyć będzie do wzrostu ponieważ jest to sposób na realizację celu jakim jest maksymalizacja zysku2) Strategia dywersyfikacji poziomejJest strategią obejmującą zarówno innowacje produktowe jak też opanowanie nowych rynków.Stwarza ona firmie możliwość efektywnego wykorzystania swojego potencjału oraz poszerzenia działalności o nowe obszary.3) Strategia cenowa - cena prestiżowaStosowana jest w celu przyciągnięcia konsumentów o odpowiednim statusie i skłonienia ich do zakupu.Konsumenci wykorzystują cenę jako miernik wartości albo prestiżu.4) Strategia rozwoju rynkuPonieważ w założeniu strategii konserwatywnej działania powinny być podejmowane między innymi w kierunku segmentacji rynku, wybór tej strategii pozwoliłby na wejście z dotychczasowym wachlarzem usług na nowe rynki oraz wygenerowanie nowych segmentów.5) Strategia lidera rynkowego - strategia innowacyjnaAby zdystansować konkurencję firma wprowadzi innowacje czyli ulepszenia dotychczasowych usług i produktów co wiąże się między innymi z udoskonaleniem funkcji produktów, podnoszeniem jakości.5) WdrożenieFirma Xx Xx dokona wdrożenia strategii etapami w całej instytucji jednocześnie, metodą kompleksowo - stopniową.Za czas wdrażania przyjęto okres 2 lat.Ponieważ struktura organizacyjna firmy nie charakteryzuje się zbyt dużą rozpiętością, przyjęto, że ta metoda będzie najbardziej odpowiednia.lSposoby wdrażaniallbadania rynku przeprowadzane w celu uzyskania informacji o preferencjach odbiorców, o konkurencji itp.llUdział w targach organizowanych w kraju i EuropiellSponsorowanie przedsięwzięć kulturalnychllPrzeprowadzenie kampanii reklamowejllRozsyłanie folderów zawierających ofertę np.: sklepom meblowym, sklepom z artykułami budowlanymi, inwestoromllReklama w pismach branżowychllUdział w akcjach charytatywnychl7) KontrolaZa kontrolę strategiczną odpowiedzialny będzie jeden z dwóch założycieli Xx Xxu, jako, że posiada odpowiednie wykształcenie w dziedzinie ekonomii i marketingu i tym samym będzie nadzorował poprawność wdrażania projektu.Kontrola przeprowadzona zostanie między innymi przez:lwprowadzanie ankiet wysyłanych do klientów w celu sprawdzenia ich satysfakcjillprzeprowadzanie ankiet wśród nowych klientów w celu zebrania informacji o tym skąd dowiedzieli się o firmiellmonitorowanie pracy naszych przedstawicieli handlowychllprzeprowadzanie porównywania zysku po wdrożeniu strategii z tym z poprzedniego okresul8) PodsumowanieFirma remontowo budowlana Xx Xx działająca na terenie trójmiasta po założeniu sobie realizacji celów strategicznych i dokonaniu różnego rodzaju analiz(w tym-metodą scenariuszową, oceną kluczowych czynników sukcesu, punktową oceną atrakcyjności sektora) a także przeprowadzeniu analizy SWOT przyjęła strategię konserwatywną.W ramach tej strategii rozbito działania na poszczególne strategie: penetracji rynku, dywersyfikacji poziomej, strategię cen prestiżowych, rozwoju rynku i strategię lidera rynkowego - strategię innowacyjną.Poszczególne działania postanowiono realizować metodą kompleksowo - stopniową ze względu na charakter struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa i jego wielkość.Za wdrożenie mające z założenia trwać przez okres 2 lat odpowiedzialnego uczyniono jednego z założycieli Xx Xx, który sprawować będzie kontrolę nad poprawnością projektu i jego skutecznością.Kierownictwo firmy (2 założycieli)Kierownik ds.Nadzoru(4 osoby)Księgowość(2 osoby)Kierownik Biura( 1 osoba)Dział finansów(2 osoby)Magazynier (1 osoba)Pracownicy(28 osób)
[ Pobierz całość w formacie PDF ]