X


[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Strategie przedmiotoweZostały sklasyfikowane według kryterium stosunku elektoratu do partii politycznych;(4) Strategie komunikacyjne odnoszą się do narzędzi komunikowania marketingo�oraz oddziaływania na system istniejących postaw i tendencji do zachowań wyborców.wego stosowanego w komunikowaniu politycznym i wyborczym (patrz 9.5.), jak 19.4.Strategie marketingowe 327326 Część III.Narzędzia komunikowania politycznego - perspektywa technicznaStrategie cząstkowe" Strategia utwardzania jest stosowna w stosunku do zwolenników partii i jej sym�To mniejsze segmenty strategii wyborczej.Obejmują one strategie personalne, finan�patyków.Ma za zadanie utwierdzić wyborców w ich dotychczasowych przeko�sowe komunikacyjne, strategie relacji międzypartyjnych i program wyborczy.Stra-naniach i uodpornić na perswazję konkurentów przez dostarczenie im odpo�egie'te są zależne względem siebie i komplementarne.Jedynie ich spójne i logicznetwiedniej wiedzy i argumentów.W ostatnich latach niewiele partii decyduje siępowiązanie może przynieść oczekiwane efekty.na ten typ strategii.Stratedzy zakładają, że nie warto tracić energii i środkówfinansowych na zdecydowanych, bo oni i tak zagłosują według swoich preferen�cji.Przykładem strategii utwardzania była kampania G.Busha w 2004 r., któradoprowadziła go do zwycięstwa.Karl Rove, jego polityczny doradca i postaćdość kontrowersyjna, postawiła na aktywizację zwolenników prezydenta i mo�bilizację konserwatywnego elektoratu.Swoją strategię oparł na doświadczeniachPROGRAMSTRATEGIA RELACJISTRATEGIASTRATEGIAz poprzedniej kampanii z 2000 r., kiedy Bush utracił bardzo wiele głosów z po� STRATEGIAWYBORCZYMIDZYPARTYJNYCHKOMUNIKACYJNAFINANSOWAPERSONALNAwodu ujawnienia faktu, iż prowadził samochód w stanie nietrzezwym.Część je�go elektoratu, zawiedziona jego postawą, nie chcąc głosować na Gore'a, w kon�RYSUNEK 9.9sekwencji nie wzięła udziału w wyborach.Rove obliczył, że mogło to być okołoStrategie cząstkowe strategii wyborczej4 milionów osób.Dlatego w kampanii w 2004 r.postawił na wyborców o poglą�yródło: opracowanie na podstawie D.Skrzypiński (2002), op.c/t., s.141dach prawicowych i konserwatywnych, co przełożyło się na bardzo dobry wy�nik Busha." Strategia personalna obejmuje mechanizm rekrutacji kandydatów w wyborach,zespół procedur i decyzji, które służą selekcji osób zainteresowanych ubieganiem" Strategia poszerzania jest jedną z najczęściej stosowanych strategii w kampaniachsię o mandaty, urzędy, etc.W ramach strategii personalnej partie i ugrupowaniamodernizacyjnych.Polega na zwracaniu się z apelem wyborczym do niezdecydo�wyborcze przyjmują pewne zasady, które pozwalają im na dobór kandydatów we�wanego i niegłosującego elektoratu.Ponieważ jest to coraz większy segment wy�dług preferencji organizacji i potrzeb środowiska wyborczego.D.Skrzypińskiborców, partie polityczne koncentrują swoje działania właśnie na nim licząc, żewskazuje na strategię penetracji przestrzennej (umieszczenie swoich kandydatówprzekonają go do oddania głosu.Strategia poszerzania została zastosowana w kam�na listach we wszystkich okręgach wyborczych, tak, aby wyborcy w każdym regio�panii Kerry'ego w 2004 r.Do niej odwoływały się także największe ugrupowanianie czy gminie mieli swojego reprezentanta), penetracji społecznej (aby poszcze�w Polsce w 2005 r.- Prawo i Sprawiedliwość oraz Platforma Obywatelska.gólne grupy społeczne, zawodowe miały swojego kandydata), reprezentacji we�" Strategia neutralizacji adresowana jest do zwolenników konkurencyjnych partii.wnętrznej (dotyczy to głównie koalicji partyjnych lub partii zróżnicowanych we�Ma na celu osłabienie ich postaw, zasianie zwątpienia wśród sympatyków i znie�wnętrznie i podzielonych na frakcje, kiedy każdy z segmentów dąży do posiadaniachęcenie do głosowania.Często do tego celu służy reklama negatywna, którawłasnej reprezentacji na listach wyborczych), koncesyjną (zapraszanie kandyda�ośmiesza lub wskazuje negatywne cechy wrogich ugrupowań i kontrkandydatów.tów innych ugrupowań, organizacji, które zadeklarowały pomoc lub wsparcie fi�Jest to bardzo trudna i ryzykowna strategia, ale jednak możliwa, jak pokazuje wie�nansowe w wyborach)36.le przykładów, np.zarzucanie D [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • sp2wlawowo.keep.pl

  • Drogi użytkowniku!

    W trosce o komfort korzystania z naszego serwisu chcemy dostarczać Ci coraz lepsze usługi. By móc to robić prosimy, abyś wyraził zgodę na dopasowanie treści marketingowych do Twoich zachowań w serwisie. Zgoda ta pozwoli nam częściowo finansować rozwój świadczonych usług.

    Pamiętaj, że dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień bez Twojej zgody. Zadbamy również o bezpieczeństwo Twoich danych. Wyrażoną zgodę możesz cofnąć w każdej chwili.

     Tak, zgadzam siÄ™ na nadanie mi "cookie" i korzystanie z danych przez Administratora Serwisu i jego partnerów w celu dopasowania treÅ›ci do moich potrzeb. PrzeczytaÅ‚em(am) PolitykÄ™ prywatnoÅ›ci. Rozumiem jÄ… i akceptujÄ™.

     Tak, zgadzam siÄ™ na przetwarzanie moich danych osobowych przez Administratora Serwisu i jego partnerów w celu personalizowania wyÅ›wietlanych mi reklam i dostosowania do mnie prezentowanych treÅ›ci marketingowych. PrzeczytaÅ‚em(am) PolitykÄ™ prywatnoÅ›ci. Rozumiem jÄ… i akceptujÄ™.

    Wyrażenie powyższych zgód jest dobrowolne i możesz je w dowolnym momencie wycofać poprzez opcję: "Twoje zgody", dostępnej w prawym, dolnym rogu strony lub poprzez usunięcie "cookies" w swojej przeglądarce dla powyżej strony, z tym, że wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.