[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Strategie przedmiotoweZostaÅ‚y sklasyfikowane wedÅ‚ug kryterium stosunku elektoratu do partii politycznych;(4) Strategie komunikacyjne odnoszÄ… siÄ™ do narzÄ™dzi komunikowania marketingo­oraz oddziaÅ‚ywania na system istniejÄ…cych postaw i tendencji do zachowaÅ„ wyborców.wego stosowanego w komunikowaniu politycznym i wyborczym (patrz 9.5.), jak 19.4.Strategie marketingowe 327326 Część III.NarzÄ™dzia komunikowania politycznego - perspektywa technicznaStrategie czÄ…stkowe" Strategia utwardzania jest stosowna w stosunku do zwolenników partii i jej sym­To mniejsze segmenty strategii wyborczej.ObejmujÄ… one strategie personalne, finan­patyków.Ma za zadanie utwierdzić wyborców w ich dotychczasowych przeko­sowe komunikacyjne, strategie relacji miÄ™dzypartyjnych i program wyborczy.Stra-naniach i uodpornić na perswazjÄ™ konkurentów przez dostarczenie im odpo­egie'te sÄ… zależne wzglÄ™dem siebie i komplementarne.Jedynie ich spójne i logicznetwiedniej wiedzy i argumentów.W ostatnich latach niewiele partii decyduje siÄ™powiÄ…zanie może przynieść oczekiwane efekty.na ten typ strategii.Stratedzy zakÅ‚adajÄ…, że nie warto tracić energii i Å›rodkówfinansowych na zdecydowanych, bo oni i tak zagÅ‚osujÄ… wedÅ‚ug swoich preferen­cji.PrzykÅ‚adem strategii utwardzania byÅ‚a kampania G.Busha w 2004 r., któradoprowadziÅ‚a go do zwyciÄ™stwa.Karl Rove, jego polityczny doradca i postaćdość kontrowersyjna, postawiÅ‚a na aktywizacjÄ™ zwolenników prezydenta i mo­bilizacjÄ™ konserwatywnego elektoratu.SwojÄ… strategiÄ™ oparÅ‚ na doÅ›wiadczeniachPROGRAMSTRATEGIA RELACJISTRATEGIASTRATEGIAz poprzedniej kampanii z 2000 r., kiedy Bush utraciÅ‚ bardzo wiele gÅ‚osów z po­ STRATEGIAWYBORCZYMIDZYPARTYJNYCHKOMUNIKACYJNAFINANSOWAPERSONALNAwodu ujawnienia faktu, iż prowadziÅ‚ samochód w stanie nietrzezwym.Część je­go elektoratu, zawiedziona jego postawÄ…, nie chcÄ…c gÅ‚osować na Gore'a, w kon­RYSUNEK 9.9sekwencji nie wzięła udziaÅ‚u w wyborach.Rove obliczyÅ‚, że mogÅ‚o to być okoÅ‚oStrategie czÄ…stkowe strategii wyborczej4 milionów osób.Dlatego w kampanii w 2004 r.postawiÅ‚ na wyborców o poglÄ…­yródÅ‚o: opracowanie na podstawie D.SkrzypiÅ„ski (2002), op.c/t., s.141dach prawicowych i konserwatywnych, co przeÅ‚ożyÅ‚o siÄ™ na bardzo dobry wy­nik Busha." Strategia personalna obejmuje mechanizm rekrutacji kandydatów w wyborach,zespół procedur i decyzji, które sÅ‚użą selekcji osób zainteresowanych ubieganiem" Strategia poszerzania jest jednÄ… z najczęściej stosowanych strategii w kampaniachsiÄ™ o mandaty, urzÄ™dy, etc.W ramach strategii personalnej partie i ugrupowaniamodernizacyjnych.Polega na zwracaniu siÄ™ z apelem wyborczym do niezdecydo­wyborcze przyjmujÄ… pewne zasady, które pozwalajÄ… im na dobór kandydatów we­wanego i niegÅ‚osujÄ…cego elektoratu.Ponieważ jest to coraz wiÄ™kszy segment wy­dÅ‚ug preferencji organizacji i potrzeb Å›rodowiska wyborczego.D.SkrzypiÅ„skiborców, partie polityczne koncentrujÄ… swoje dziaÅ‚ania wÅ‚aÅ›nie na nim liczÄ…c, żewskazuje na strategiÄ™ penetracji przestrzennej (umieszczenie swoich kandydatówprzekonajÄ… go do oddania gÅ‚osu.Strategia poszerzania zostaÅ‚a zastosowana w kam­na listach we wszystkich okrÄ™gach wyborczych, tak, aby wyborcy w każdym regio­panii Kerry'ego w 2004 r.Do niej odwoÅ‚ywaÅ‚y siÄ™ także najwiÄ™ksze ugrupowanianie czy gminie mieli swojego reprezentanta), penetracji spoÅ‚ecznej (aby poszcze­w Polsce w 2005 r.- Prawo i Sprawiedliwość oraz Platforma Obywatelska.gólne grupy spoÅ‚eczne, zawodowe miaÅ‚y swojego kandydata), reprezentacji we­" Strategia neutralizacji adresowana jest do zwolenników konkurencyjnych partii.wnÄ™trznej (dotyczy to głównie koalicji partyjnych lub partii zróżnicowanych we­Ma na celu osÅ‚abienie ich postaw, zasianie zwÄ…tpienia wÅ›ród sympatyków i znie­wnÄ™trznie i podzielonych na frakcje, kiedy każdy z segmentów dąży do posiadaniachÄ™cenie do gÅ‚osowania.CzÄ™sto do tego celu sÅ‚uży reklama negatywna, którawÅ‚asnej reprezentacji na listach wyborczych), koncesyjnÄ… (zapraszanie kandyda­oÅ›miesza lub wskazuje negatywne cechy wrogich ugrupowaÅ„ i kontrkandydatów.tów innych ugrupowaÅ„, organizacji, które zadeklarowaÅ‚y pomoc lub wsparcie fi­Jest to bardzo trudna i ryzykowna strategia, ale jednak możliwa, jak pokazuje wie­nansowe w wyborach)36.le przykÅ‚adów, np.zarzucanie D [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • sp2wlawowo.keep.pl