[ Pobierz całość w formacie PDF ]
., 247Wuensch, K.L., 159Young, B., 75Young, R., 92,208Ząjonc, R.B., 107, 165Zappa, F., 245Zellinger, D.A., 227Zimbardo, P.G, 44Zinunatore, J.J., 20Zvibel, M., 53Mark H.Davis EMPATIA.O umiejętności współodczuwaniaMark Davis, doświadczony badacz empatii i uznany autorytet w tej dziedzinie podjął udaną prób przedstawienia współczesnego stanu teorii i badań nad empatią, jej istotą, wyznacznikami i konsekwen cjami.Omawiane zagadnienia ukazał na tle istotnych problemów dotyczących zachowań społecznych agresji, zachowań prospołecznych, dynamiki bliskich związków między ludźmi.Szerokie spojrzenie n, zagadnienie empatii, aktualność przedstawionego stanu badań i własne, oryginalne propozycje autor.sprawiają, że praca ta jest cenną monografią o wyraźnych walorach poznawczych i dydaktycznych.Tadeusz Tyszka PSYCHOLOGICZNE PUŁAPKI.Oceniania i podejmowania decyzjiBłędy nie omijają żadnej dziedziny, w której mamy do czynienia z formułowaniem sądów i ocen.Dotycz też nauczycieli, którzy ulegają wcześniejszym opiniom przy wystawianiu ocen szkolnych.Zdarzają sii sędziom, lekarzom, inżynierom.Książka ta koncentruje się na niedoskonałościach oceniania.Jej lektur, uświadamia nam, że jakość naszych ocen nie jest nadzwyczajna, że przy ich dokonywaniu wpadam;w rozmaite pułapki.N.Macrae, Ch.Stangor, M.HewstoneSTEREOTYPY l UPRZEDZENIA.Najnowsze ujęcieZbiór artykułów wybitnych badaczy tego zagadnienia.Swym zakresem tematycznym obejmuje całośl problematyki stereotypów, co stanowi główną zaletę publikacji.Lektura książki daje czytelnikowi możli wość zapoznania się z najnowszymi wynikami badań, które mogą zadziwić nawet wytrawnych badać;stereotypów.Poruszane są nowe wątki teoretyczne, uprzednio słabo akcentowane w literaturze przed miotu.Książka adresowana jest przede wszystkim do psychologów i socjologów, a także do studentów nauk społecznych.Mark Leary WYWIERANIE WRAŻENIA NA INNYCH.O sztuce autoprezentacjiKsiążka przedstawia w sposób uporządkowany i przejrzysty różnorodne stosowane przez ludzi taktyk autoprezentacyjne, motywacje, które tkwią u podłoża autoprezentacji.Autor, wybitny specjalista w te dziedzinie w systematyczny sposób omawia problematykę związaną z wywieraniem wpływu na innycr Ukazuje kontekst kulturowy i społeczny, w jakim przebiegają takie zachowania, a także konsekwencje jakie mają one dla człowieka i jego społecznego otoczenia.sprzedaż wysyłkowa:81-7S3 Sopot, ul.Bema 4/1a, tet./fax S51 61 04, lei.5S111 01 e-mail: gwp@gwp.gda.plNASZA STRONA W INTERNECIE: http://www.gwp.gda.pl
[ Pobierz całość w formacie PDF ]