[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Oprócz wymienionych już osób towarzyszÄ…cych autorzy zignorowaliwszystkich innych - z nikim bezpoÅ›rednio nie rozmawiano.(Jak już nadmienionowe wprowadzeniu, ojciec Rodewyk pisze w liÅ›cie z 27 lipca 1979 roku dojednego ze współbraci, że jego prowincjonalny przeÅ‚ożony odebraÅ‚ mumożliwoÅ›d  publicznej obrony siebie i innych ).W pracy kwestionowane jest zajmowanie siÄ™ każdorazowÄ…  rolÄ…demonów222.Klarowna wskazówka RytuaÅ‚u Rzymskiego, aby nie przyjmowadobecnoÅ›ci zmarÅ‚ych, jest przez autorów po prostu ignorowana.Kiedyegzorcysta stawia odpowiednie pytania odnoÅ›nie do przyjÄ™tej przez demonyroli, to z pewnoÅ›ciÄ… nie po to, aby ustalid miejsce pobytu zmarÅ‚ych, lecz abywyjaÅ›nid kulisy tego przypadku, rozpoznad symboliczny charakter imienia ilepiej wiedzied, z czym trzeba siÄ™ liczyd.ByÅ‚oby przecież proÅ›ciej zapytad naprzykÅ‚ad o tego rodzaju zamiary ojca Renza, zamiast przypisywad mu tutaj rolÄ™nieposÅ‚usznego ignoranta223.Fakt, że zadanie tzw. diabelskich kazao podczas trwania opÄ™tania niepolega na udzielaniu informacji wykraczajÄ…cych poza to, co znane jest też winny sposób, i że przy tym doniosÅ‚y jest zwiÄ…zek ze specyfikÄ… jÄ™zyka i Å›wiatamyÅ›li opÄ™tanego, nie jest kwestionowany - pomija siÄ™ po prostu i nie dyskutuje,kiedy podnoszony jest zarzut pewnej prymitywnoÅ›ci i banalnoÅ›ci tych kazao224.219F.D.Goodman, tamże, s.64.220G.Siegmund, Hrsg., 1989, tamże, s.20n, RR n.14 i 15; por.Także A.Rodewyk SJ, 1963, tamże, s.l20n.221J.Mischo, U.Niemann SJ, tamże, s.165.222Np.J.Mischo, U.Niemann SJ, także, s.169.223Por.G.Siegmund, Hrsg., 1989, tamże, s.20n., RR n.14 i 15; por.także A.Rodewyk SJ, 1963, tamże, s.120n.224Por.A.Rodewyk SJ, 1963, tamże, s.47n., s.178n.i A.Rodewyk SJ, Dämonische Besessenheit heute,Aschaffenburg i Stein am Rhein, 1966, tamże, s.232n.271 4.O hipotezach badanego tutaj studium.Ze sposobu potraktowania materiaÅ‚u podstawowego w pracy pana prof.J.Mischo i U.Niemanna SJ, jak przedstawiono to w punkcie 3 tego studium,jasno już chyba wynika, że autorom nie chodzi tak bardzo o  podstawowekwestie opÄ™tania i egzorcyzmu jak również o szczególne doÅ›wiadczenia zegzorcyzmowaniem w Niemczech , jak tego sobie życzyÅ‚a KonferencjaEpiskopatu Niemiec225.Hipoteza autorów odnosi siÄ™ widocznie tylko do takiegoprzedstawienia przypadku Anneliese Michel, w którym z powodu przetworzeniaepilepsji przez indukcjÄ™ *induzierte Verarbeitung einer Epilepsie+ nie mieliÅ›mydo czynienia z opÄ™taniem.Należnym prawem autorów jest postawienie takiej hipotezy i próbapodjÄ™cia jej weryfikacji.NiezrozumiaÅ‚y jest jednak fakt, że nie uwzglÄ™dnionohipotezy przeciwnej, reprezentowanej przez zaangażowanych bezpoÅ›redniopomocników Anneliese Michel oraz przez jedyne pisemne zródÅ‚o, z któregokorzystali J.Mischo i U.Niemann SJ - książkÄ™ F.D.Goodman.Skutecznym byÅ‚obyjednak w tym przypadku takie badanie, w ramach, którego jedno stanowiskobyÅ‚oby potwierdzone, podczas gdy inne obalone, albo gdyby przynajmniejwniesiono wkÅ‚ad do poznania w obydwu kierunkach.Profesor J.Mischo i U Niemann SJ przedstawiajÄ… scenÄ™ po egzorcyzmie, wktórej nastÄ™puje informacja, że obecny jest jeszcze jeden demon, wystÄ™pujÄ…cyw roli kobiety.Jej życie przedstawione zostaÅ‚o przez jednÄ… z religijnych gazet.Odtworzenie dialogu z egzorcystÄ… zawiera opuszczenia w tych miejscach, gdzienależaÅ‚oby życzyd sobie wyjaÅ›nieo dotyczÄ…cych twierdzenia J.Mischo i U.Niemanna SJ, że wystÄ™pujÄ…ca osobistoÅ›d nie zna swojego imienia.AutorzywÅ‚Ä…czyli tu, wydajÄ…ce siÄ™ byd naiwnym, sprawozdanie Bullingera, które ukazaÅ‚osiÄ™ w 1981 roku, a wiÄ™c cztery, piÄ™d lat po Å›mierci Anneliese Michel.Zawarte wnim opinie nie zostaÅ‚y ani zrewidowane, ani udowodnione.WystarczyÅ‚o tojednak do stwierdzenia przez J.Mischo i U [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • sp2wlawowo.keep.pl