[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Prawdopodobieństwo niepowodzenia jest zależne od wielkości projektu, im większy projekt, tym większa szansa na niepowodzenia.Najważniejsze przyczyny niepowodzeń to: brak zaangażowania użytkowników (12,8%); niepełne wymagania i specyfikacje (12,3%), zmiany wymagań i specyfikacji (11,8%), brak wsparcia ze strony naczelnego kierownictwa (7,5%), inne (55,6%).Jednym z błędów popełnianych przy wdrażaniu projektów to brak szacunków korzyści wynikających z zastosowania systemu, brak oceny kosztów zaniechania, brak prawidłowej oceny kosztów projektu (średnio poziom przekroczenia budżetu projektu wynosi 180%).Kolejny problem to nieoszacowanie kosztów projektu, czyli płace użytkowników i kierownictwa zaangażowanego w projekt, koszty ubocznych modyfikacji środowiska (np.okablowanie), utrudnienia w pracy w trakcie implementacji nowego systemu oraz koszty utrzymania systemu.Kolejny wykład zatytułowany „Nowa Europa, nowe rynki, nowe rozwiązania informatyczne” został wygłoszony przez panią Magdalenę Dobrowolską dyrektora wdrożeń systemu J.D.Edwords z firmy Hogart i dotyczył prezentacji systemu J.D.Edwards 5 i firmy wdrażającej nowoczesne systemy zarządcze w Polsce.Co to jest J.D.Edwards 5? W skrócie można to scharakteryzować jako integracja systemu ERP z innymi pakietami funkcjonalnymi.System zawiera 7 linii produktowych: Enterprise Resorce Planning, Supply Chain Management, Customer Relationship Management, Supplier Relationship Management, Collaboration & Integration, Business Intelligence, Tools & Technology.System pozwala na zarządzanie siłami roboczymi, projektami, rozliczanie kontaktów/usług, zarządzanie nieruchomościami, rozliczanie kosztów czasu pracy, zarządzanie czasem i wydatkami, zarządzanie środkami trwałymi przedsiębiorstwa oraz zarządzanie realizacjami projektów budowlanych (mieszkalnictwo).Nowością w tym systemie jest moduł zarządzania relacjami z klientem (kwotowanie, zamówienia, oferty, prognozowanie potrzeb, sprzedaż, działania marketingowe, zgłoszenia serwisowe, zdalny dostęp dla handlowców i agentów, rozbudowana funkcjonalność Business Intelligence).Kolejną nowością jest zarządzanie łańcuchem dostaw - planowanie i realizacja - (potrzeby, zamówienia, dystrybucja, produkcja, dostawy, optymalizacja sieci).Dodatkowo J.D.Edwords posiada moduł zarządzania relacjami z dostawcami (współpraca partnerska, dostęp samoobsługowy, zarządzanie zobowiązaniami) oraz umożliwia współpracę między aplikacjami.Kolejny moduł to Business Intelligence pozwalający na raportowanie, wspomaganie decyzji, przedstawiający Wskaźniki Działania oraz pozwalający na zautomatyzowanie uzyskiwanych danych o trendach i wskaźnikach statystycznych.Na architekturę systemu J.D.Edwards 5 składają się: w części pierwszej (architektura) - serwisy aplikacyjne, dane, prezentacje; w części drugiej (usługi internetowe) - procesy end-to-end , mnogość aplikacji, wielu dostawców, różnorodna architektura, lepsza współpraca.Na zakończenie prezentacji przedstawione zostały zalety i cechy systemu J.D.Edwards 5.System ten posiada następujące cechy: modularne oprogramowanie, posiada przygotowaną ścieżkę migracji oraz ujednolicony zestaw usług konsultacyjnych, szkoleniowych oraz integracyjnych.Do zalet tego systemu zaliczyć można możliwość zaplanowania zakupów i dostaw oprogramowania w sposób ściśle dostosowany do potrzeb; wykorzystanie nowych możliwości rodziny produktów w sposób ekonomiczny, usługi i szkolenia są dostarczane jako jednolity pakiet, zawierający zarządzanie wdrożeniem oraz narzędzia do testowania systemu.Kolejna prezentacja dotyczyła możliwości zakupu systemu JDE wraz z produktem firmy IBM iSeries.Wykład poprowadził pan Krzysztof Grzęda z IBM Polska Sp.z o.o.Przedstawione rozwiązanie polegające na jednoczesnym zakupie zarówno JDE jak i produktów firmy IBM pokazało, iż taka integracja to łatwy zakup, szybki zwrot inwestycji, niższe koszty TCO oraz łatwość użytkowania.Następnie przyszła kolej na przedstawienie zagadnień dotyczących finansowania projektu informatycznego.Moduł ten poprowadziła pani Ewa Jankowska-Mikłusz z firmy IBM Global Financing CEMA.Podczas prezentacji przedstawiono firmę IGF WW oraz ofertę finansowania IBM polegającą na finansowaniu kapitału obrotowego - linie kredytowe dla partnerów Handlowych IBM oraz leasing operacyjny, finansowy, zwrotny.Omawiano zagadnienia związane z finansowaniem projektów, nowe możliwości i oferty IBM.Na zakończenie przedstawiono wdrożenie systemu JDE w przedsiębiorstwie Agros Fortuna wraz z korzyściami płynącymi z tego wdrożenia.Firma dzięki wdrożeniu może podejmować lepsze decyzje biznesowe, otrzymuje bardziej szczegółowe informacje, wykorzystuje dodatkowe analizy, posiada nowe narzędzia windykacji i polityki kredytowej.Na zakończenie konferencji odbyła się dyskusja panelowa, podczas której poruszano tematy dotyczące finansowania wdrożeń, ich opłacalności i organizacji a także sposobów wybierania partnera wdrożenia.Opracowanie Bartosz Sokółna podstawie materiałów pokonferencyjnych: Systemy wspomagające zarządzanie- sprawdzone i kompleksowe rozwiązania dla przedsiębiorstw.Warszawa 24.06.2003
[ Pobierz całość w formacie PDF ]